Dag 7: Bure (B) - finish in La Roche (B)

18 september 2021 - La Roche-en-Ardenne, België

92km 1922hm gemiddelde 17km/uur, Slotrit naar de finish als nooit tevoren

Dag 7 Dag 7-omschrijvingDag 7-profielDag 7 route

De oorspronkelijke editie van dit jaar zou starten in de Vogezen en eindigen op het 3-landenpunt, sowieso een stuk steiler slot dan alle voorgaande edities ( eindpunt in Amsterdam, Nijmegen, Eindhoven of Well aan de Maas). Nu dus door omstandigheden een heel ander traject met de finish in La Roche. Weliswaar met een mooie lange technische afdaling aan het eind naar beneden, maar om naar beneden te komen moet je echt eerst omhoog. Het was een hele mooie etappe met schitterende technische beklimmingen, steil met mooie wortelpartijen aan het begin en het eind. Het tussenstuk was ook schitterend door heel mooie natuur. Jasper reed vandaag een dagje mee omdat zijn maten vandaag niet fietsten.

Dag 7 dag 7Dag 7 IMG_6964Dag 7 P9180036dag 7Dag 7 P9180032Dag 7 P9180031dag 7

Ellis trof de mannen naast op de checkpoints ook nog even na een pittige klim tussen checkpoint 1&2 waar ze Poesmauw even uitliet die vandaag niet helemaal in zijn hum was. Hij heeft de week verder heel relaxt doorstaan maar zat vandaag niet helemaal lekker in zijn vacht. Een beetje buitenlucht deed hem gelukkig goed.

Dag 7 IMG_6961Dag 7 IMG_6965Dag 7 P9180034

Dag 7 IMG_6977Dag 7 IMG_6972Dag 7 IMG_6974

Wolter had in de laatste etappe nog 2 keer een lekke band, die eerst geplugt werd en later kwam er en binnenband in, dankbaar gebruik makend van Alfred zijn CO2 patronen van SKS.

Dag 7 P9180039Dag 7 P9180038

Jaco sloeg nog over de kop in de slotetappe toen hij in een geul belandde met bramen langszij waardoor hij niet meer kon corrigeren.  Het venijn zat ‘m dus echt een beetje in de staart deze week. Maar alles bij elkaar opgeteld heeft het combo de week goed doorstaan.

Het was een dag van afscheid nemen, onderweg en op de checkpoints. Dit omdat de finish zo simpel mogelijk gehouden zou worden. Gelukkig waren daar wel de Morrisdraaiers die alle teams binnen haalden. Ditmaal kwam Alfred dus met de Brent en Esra-bikers samen met Brent en Esra over de finish. Ook al was het in het klein, het had toch echt sfeer. Tot zijn verbazing werd Alfred vandaag tot 2 maal toe gevraagd voor een selfie omdat hij de enige is die alle edities heeft gefietst, toch wel vereerd door die aandacht. En als lieve verrassing ook nog een hart van Han vol lekkere choco-dingessen.

dag 7dag 7dag 7Dag 7 P9180042

Voor de beelden op de live-video: vanaf 1:36:27 komen we binnen met na even doorkijken ook nog een interview met Alfred!  En hier ook Ellis haar videootje over de binnenkomst.

We blijven nog een nachtje aan de Ourthe en hebben lekker gegeten in La Roche. Eens kijken wat de biologische klok morgen doet op de day after….

dag 7

#sponsorsinhetzonnetje
Naast alle sponsors die hebben bijgedragen aan het enorme succes (ruim 1,5 miljoen) van Duchenne Heroes, wil ik graag ook nog even mijn materiaalsponsors en -supporters bedanken.

sponsors:

- SKS-Germany voor spatborden, bidons, tools, CO2-patronen en nog veel meer.
- Schwalbe fietsbanden voor weer een aantal mooie bandensets. (nul keer lek gereden en super grip met de Rocket Rons 🙂)
- KMC Europe voor de onverwoestbare fietskettingen en super kettingolie.
- De Jong Kampeer en Recreatie voor de fantastische camper. (We hebben heerlijk geslapen en gereden)

dag 3Dag 6 P9170002Dag 3 P9140030Dag 1 IMG_6803

supporters:

- Het Rijwielpaleis Bilthoven voor technische support
- Duursport voor de sportvoeding (reepjes, gels en sportdrank).

2021-09-12_DH_Dag_1_MH_0312021-09-14_DH_Dag_3_MH_002

Deze bedrijven dragen er met hun materiële support aan bij dat ik mij kan blijven inzetten voor dit fantastisch mooie goede doel.

Dagfilm van de finishdag

1. Marank:
    18 september 2021
    Super gedaan weer Alfred! Trots op je!
  2. Evert:
    18 september 2021
    Top, jammer dat ik je niet meer gezien heb. Tot later
  3. Krisztina de Chatel:
    19 september 2021
    Zo te zien ,qua natuur,was deze de mooiste dag...ondanks Jaco die over de kop sloeg,wat niet best is.
    Dappere mannen zijn jullie,en Alfred valt er op met zijn prestaties...trots ben ik op hem...
  4. Jezus:
    19 september 2021
    Het was een mooie week; je neemt vast nog wel even tijd om wat na te stuiteren en dan als blij ei de 16e tree te beklimmen!🥚 liefs ook aan je liefdevolle Ellis, jezus😻