Heenreis en Dag 1: Rondje Saarburg (D)

11 september 2022 - Saarburg, Duitsland

We hebben een prima heenreis gehad, na op vrijdagmiddag de geweldige camper van Kampeercentrum de Jong opgehaald te hebben gelijk maar op pad gegaan. Op een paar files en omleidingen na een vlotte reis gehad via een tussenovernachting in Zuid Limburg om alvast even proef te slapen en een minder lange zaterdagreis te hebben. En op zaterdag geluncht bij Ellis haar broer die praktisch op de route in Belgie woont, erg gezellig. In de loop van de middag de startcamping opgereden. Die ligt bovenop de Warsberg in Saarburg.

Dag 0, bijna op de camping Dag 0, bijna op de camping

Ingeschreven, startbord en shirt gehaald. Dit laatste zoals beloofd gelijk aan Cody gegeven. Je zou het moeten zien als een collectors-item en zijn moeder ging een paar maanden geleden graag in op Alfreds zijn aanbod: ruilen tegen een sponsorbijdrage. Zoals ook zijn Duchenne Heroes klompen, die gisteren werden overgedragen en waar hij Chiel heel blij mee maakte. Met de sponsorbijdrages is gisteren toch nog de magische €5000,- euro grens bereikt, super!

het shirtmoment met Codyde klompen van ChielStartgeld

's avonds de kick-off: de eerste briefing in het ( toen nog erg) natte Saarburg.

Eerste briefingEerste briefing 2beetje nattig

Alfred is vanmorgen met Remco en Jan gestart aan zijn 16e Duchenne Heroes! Spannend of het allemaal gaat lukken na zijn op zijn minst ongelukkige voorbereiding de laatste 7 weken ( zie blog 7 september). Jan beloofde Alfred voor Duchenne Heroes al om hem er door heen te slepen en samen namen zij vervolgens Remco van Team Rio voor Roman mee.

Dag 1klaar voor de startklaar voor de startDPP start

De start kan je terugzien op: video start

3 compleet verschillende fietsers die elkaar wel mogen. En Alfred werd echt meegesleept door Jan, zijn "ik keer om en ga terug" momenten werden direct neergesabeld: nee, het gaat prima zo, je gaat gewoon met ons mee.... en zo dus toch de volle 100 ( die vandaag 89 km bevatte) gefietst. Het voelt echt erg moeizaam, trappen gaat maar met zoveel minder kracht en energie dan in voorgaande jaren. Zo ook de laatste klim op ploeteren naar de camping want de stoeltjeslift  (die Ellis die ochtend nog met de fiets omhoog nam na haar fietstochtje) mocht toch echt niet nemen van Jan. Ellis heeft zo vandaag ook even van het begin en het eind van de eerste etappe mogen genieten. Ellis is sowieso supertrots op Alfred zijn prestatie vandaag, iets wat bij hem nog even moet inzinken omdat het zo veel meer moeite kostte dan voorheen. We kijken dag voor dag wat wil en kan.

Eppo dag 1Dag 1 onderwegDag 1 onderweg

Dag 1 onderwegDag 1 onderwegDag 1 onderwegstrava dag 1

Het eten van kok Sannie was weer heerlijk, zo op tijd naar bed en morgen de eerste A naar B etappe waarbij we net Duitsland niet gaan verlaten.

het menu van de dag, mmmmm Dag 1 kok Sannie in actie met de desserts

Het dagfilmpje van vandaag is ook alweer te zien!

1. Robert:
    Heel veel succes en plezier! Zet m op! 💪🚴🏿‍♂️👏
  2. Jezus:
    Hopelijk is het gelukt?!
    Kus jezus en jeschoonbroer
  3. Marank:
    11 september 2022
    Top gedaan hoor! Een voorspoedige tocht gewenst!
  4. Jezus:
    11 september 2022
    En ja! Gelukt! Ook wij zijn trots; deze keer niet op spierkracht maar echt op doorzettingsvermogen en teamwork, mooi!